افزایش 10‌درصدی هزینه رفت‌وآمد امدادگران

رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از حضور موثر و به‌موقع امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در حوادث و مخاطرات اظهار کرد: از ابتدای دی‌ماه ‌سال ‌جاری حق ایاب و ذهاب امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای دومین‌بار در‌ سال ‌جاری به میزان 10‌درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر علی‌اصغر پیوندی ضمن تقدیر از حضور موثر و به‌موقع امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در رسیدگی به آسیب‌دیدگان در حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، گفت: رشد و توفيقات جمعيت هلال‌احمر، مرهون عنايت الهي و مساعي و كوشش نيروهاي داوطلب تلاشگر و خادمی است كه در پويايي و تحول سازماني، انجام وظايف و ماموريت‌هاي محوله، جز رضاي خداوند متعال و خدمت به مردم، هدف دیگری ندارند.
وی تأکید کرد: روزهای پرالتهاب هلال‌احمری‌ها و حضور سریع، موثر و مستمر در امدادرسانی در زلزله اخیر کرمانشاه، موجب نمایش عملیات‌های متعدد و موفق امدادی از سوی جمعیت هلال‌احمر شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که امدادگران و نجاتگران این جمعیت هیچ‌گاه نگاه مادی به امور امدادگری و نجات هموطنان خود نداشته‌اند، تصریح کرد: خدمت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر یک اصل اساسی است و زمینه‌ساز فعالیت خالصانه و موثر در حوادث مختلف است، اما زمینه فعالیت بی‌دغدغه و فراگیر داوطلبان باید در حد مقدورات جمعیت فراهم شود. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر داوطلبانه و به عشق کمک به آسیب‌دیدگان در حوادث، از هیچ کوششی فروگذار نبوده‌اند؛ به همین دلیل این جمعیت وظیفه خود می‌داند تا زمینه حضور و خدمت بدون دغدغه امدادگران و نجاتگران داوطلب را در جمعیت فراهم کند.
دکتر پیوندی با تأکید بر این‌که جمعیت هلال‌احمر در حد توان خود باید نگاه ویژه‌ای به رفع موانع حضور و افزایش انگیزه امدادگران برای حضور موثرتر در خدمت‌رسانی‌ها داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای دومین‌بار در ‌سال ‌جاری حق ایاب و ذهاب امدادگران از دی‌ماه به میزان 10‌درصد افزایش پیدا کرد که این افزایش به‌زودی از طریق سازمان امدادونجات ابلاغ خواهد شد.